EGYRÉTEGŰ SZEKCIONÁLT KAPUK

 
Alaprajzi elrendezés:

    a kapuk elhelyezése történhet a
    - belső falsikon
    - két fal között.

    Általában a belső falsikon célszerű elhelyezni a kaput.
    Amennyiben két fal közé kerül a kapu elhelyezésre, úgy  vaktok beépítése válik szükségessé.
    A kapu helyigényére vonatkozó tájékoztatást lásd később.
 


Ajtólapok:

[lap tetejére]

Vízszintes szekciói egyrétegű gyárilag felületkezelt (festett) hidegen hengerelt, merevítő szegélyekkel és bordákkal ellátott panelokból készülnek, függőleges belső oldali bordákkal, popszegecsekkel és lemezcsavarok segítségével.
A szekciók magassága 500 mm. A méretsoron kívüli kívánt kapumagasságot a felső panel méretre vágásával érjük el.
A kapulapba az egyes szekcióba méterenként 1 db egyrétegű akrylüveg ablak építhető be.
A kapulap típus színe: a RAL 9002, 3000 és 9006, de kívánságra a RAL színskála szerint is szállítunk.

Főbb műszaki jellemzők:
 
  Kapulap lemezvastagsága 1,5 mm
max. szélesség 5000 mm
max. magasság 4000 mm

A kapulap a nyílás négy oldalán szigeteléssel ellátott, melyek közül az alsó a padozat egyenetlenségeit is kiegyenlíti.
A kapulap vasalatai - görgők, görgőtartók, pántok - egyedi kialakítású, csereszabatos, horganyzott - kívánságra rozsdamentes - kivitelben készülnek.

Személybejárati ajtó 
[lap tetejére]

Az egyrétegű szekcionált kapulapba személybejárati ajtó szerkezeti okokból nem építhető be.
 

Torziós rugórendszer kötélzettel


A kapulap önsúlyát a beépített  l – 2  vagy 4 torziós rugó egyenlíti ki, melyek 10.000 – 60.000 mozgatásra vannak méretezve. A torziós rugó kívánságra egyedi kialakítású horganyporral  felületkezelt elem. A rugófej, mely a rugó rögzítését a tengelyen biztosítja, szürke öntvény, a kötéldob alumínium  öntvény, a kötél pedig 7 x 19 típusú horganyzott sodronykötél.
 

Vezetősín és tok
 

Mind a vezetősin, mind a tok horganyzott acéllemezből kerül kialakításra, élhajlítással. A két egység összeépítése a gyárban ponthegesztéssel történik, a mindenkori méreteknek megfelelően. Méretük a kapumérettől, a kívánt sinvezetéstől, valamint a szemöldök méretétől függ.

Meghajtás, működtetés [lap tetejére]

      A kapuk készülhetnek kézi, vagy gépi (motoros) meghajtással, az
      alábbiak szerint:
      Kézi mozgatások
      1,. Kézi  hajtás (mozgatás) 2,25 m magasságig – fogantyúval
                     kívűl – belül.
      2., Kézi mozgatás 2,0 – 3,0 m-ig lehetséges

                        a./ perlonkötél + fogantyú  kívűl/belül
                        b./ normál lánckerék + lánc a belső oldalon
                        c./ áttételes lánckerék (1:4) + lánc segítségével a belső oldalon

      3., Kézi mozgatás 3,0 m felett általában áttételes lánckerék + lánc
                      segítségével történik.
                      Megjegyzendő, hogy minimális szemöldök esetén (NS –típus)
                      a motor mindig hátul helyezkedik el az ipari hajtásnál.

          Gépi  mozgatások

      1,.  1 fázisú húzómotorral – garázskapuknál, kisméretű kevésbé
                      igénybe vett  kapuknál.

      2.,  3 fázisú motorral (ipari meghajtás) a nagy méretű, erősen
                      igénybe vett mélygarázsoknál és ipari épületeknél.
                      Kialakítás szerint ez utóbbi esetben a beépített motorok vagy
                      közvetlenül, vagy közvetve hajtják meg a kapu torziós rúgós
                      tengelyét. A közvetett meghajtást ott alkalmazzuk, ahol keve-
                      sebb hely cca.15 cm áll rendelkezésünkre.
                      Áramkimaradás, vagy más esetleges motorhiba esetén, egy
                      hajtókar, vagy lánc segítségével a kapu közvetlenül kézi módon
                      is nyitható / zárható.

            Működtető vezérlések lehetnek:

      1., Rádió távirányítás  -  mind az 1, mind a 3 fázisú motoroknál,
                      melyek lehetnek kívánságra 1 – 2 – 3 , vagy 4 csatornások.

      2.,  Nyomógombok a belső / és külső oldalon.
                     3 nyomógombos  kapcsoló
                     3 nyomógombos kapcsos kapcsoló
                     2 nyomógombos kapcsoló
                     2 nyomógombos kulcsos kapcsoló
                     Kulcsos kapcsoló
                     Vészkapcsoló – önállóan is ált. a belső oldalon.

           3., Fénysorompó párok, ahol  az egyik nyitja / zárja a kaput.

      4., Fénysorompó + időrelé, ahol a kaput a  fénysorompó nyitja és a
                kívánt idő után önműködően  záródik a kapu.

      5., Mágneses  hurkok, ahol az egyik nyitja / zárja , a másik  zárja / nyitja
               a kaput.

      6., Húzókapcsoló(k).

Megjegyezzük, hogy bármely megoldás esetén a kapu  közvetlen környeze-
tében 1 db valamely  típusú nyomógombos kapcsoló és 1 db vészkapcsoló
beépítése előírás.

Kapubiztonság
[lap tetejére]

     A kapu biztonságos működését több beépített biztonsági rendszer is
     biztosíthatja.

      1., Vészleállító automata rendszer, nyomáskapcsolóval.

             A rendszer elemei:
                                          -  alsó kapulapba beépített üreges gumi profil
                                          -   nyomáskapcsoló
                                          -   spirálkábel
                                          -   vezérlő automata
 

                    A rendszer akkor lép működésbe záródáskor, ha az alsó üreges gumi-
                    profil valakit, vagy valamit / autót, tárgyat érzékel.
                    Ez esetben a gumiprofilból a távozó levegő a nyomáskapcsolót műkö-
                    désbe hozza, mely a spirálkábel és a vezérlőautomata segítségével
                    impulzust ad a motornak az  azonnali megállásra, majd a kapulap
                    visszaindul (nyit), vagy  bizonyos esetekben kívánságra, állva marad.

      2.,Vészleállitó automata rendszer- fénysorompóval, amit a nyílásba,
                    közvetlenül a kapu külső / vagy belső esetleg mindkét oldala elé épített
                    fénysorompó pár a fénysugár (infrasugár) megszakítása révén hoz üzembe.
                    A kapu ez esetben is megáll és visszanyit.

      3., Kötélszakadás érzékelő rendszer

                    A rendszer  akkor lép működésbe, ha a kötél elszakad, vagy ha nem
                    elég feszes a kötél. Ez utóbbi eset egy leendő meghibásodás előjele.
                    A kapu ez esetben is megáll és ebben a  helyzetben marad.

        4., Zuhanásgátló

                     Az egyedi kialakítású, mechanikus, rugó által működtetett
                     szerkezet, mely akkor lép működésbe, ha valamelyik kötél
                     elszakad. A zuhanásgátló  szerkezet a kapu két oldalán a
                     kapu alsó szekciójának belső oldalára kerül beépítésre, műkö-
                     déskor  a szerkezet vágó éle a sínbe belevágva megállítja a
                     kapulapot.

      5., Motorba épített biztonsági rendszerek

                     Mind a húzómotoroknál, mind a DMR, azaz  rugóerőkövető
                     3 fázisú motoroknál a kapu azonnal megáll (és visszanyit),
                     ha záráskor valakit, vagy valami akadályt észlel. Itt a bizton-
                     ságot  a motorok  vezérlésébe épített  felügyelő programok
                     biztosítják.

      6., Mágneses hurok, mely csak a közlekedő járművek és fémtárgyak
                     részére ad biztonságot.
                     Telepítése történhet a külső és belső oldalon. A rendszer az által
                      lép működésbe, hogy a mágneses hurok  „jelentős” fémtömeget
                      érzékel, s azonnal leállítja a kapu zárását és visszanyit.
 
 
Referencia lista (kivonatos)
[lap tetejére]

Benzinkút - műhely Érd, Nagy + Nagy Benzinkút
WALLIS - műhely Bp. Váci út 45
Raktárcsarnok Bp. X. Jászberényi út
BERNER - raktárcsarnok BP. IX. Tálas u.
PEK - kapubejárat Bp. XX. Nagysándor J. u. 1
Harsona Kft. - raktár Herceghalom
Garázsbejárat Keszthely, K&H Bank
Garázsbejárat Szolnok, CA Bank

Javasolt felhasználási terület
[lap tetejére]

 

        Hideg raktárak
        Hideg garázsok
        Mélygarázsok, parkolóházak
 



 

[Ugrás az oldal tetejére] [Vissza a nyitó oldalra]